när behöver vi inte kvalitet?

Inser att jag inte haft tid att skriva om kvalitet. Men jag har haft tid att tänka. En fråga som kan vara relevant är när behöver vi inte kvalitet? Eller snarare, när behöver vi inte formellt arbeta med kvalitet metodiskt?

I en liten organisation, som tillhandahåller en tjänst, där man kan få en direkt återkoppling, och historiken antyder att i princip alla kunder är nöjda. Kanske det enda som behövs är att snabbt reagera om en kund uttrycker missnöje med tjänsten. Men om något av ovan kriterier ej är uppfyllt kan det vara värdefullt att bedriva ett medvetet kvalitetsarbete, omfattningen måste så klart styras av verksamhetens behov.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>